Masa Muda Masa Indah; Menghadapi Tantangan Bersama Tuhan

Hasahatan Hutahaean(1*),

(1) Sekolah Tinggi Teologi Sumatera Utara
(*) Corresponding Author

Abstract


Coaching for young people is an investment in the future for a nation, religion, church, and also the future of the world of education. Neglect for the formation of youth means sowing the seeds of destruction in the future. On the one hand, although giving attention and coaching to young people regularly if the content of the coaching material is not based on essence truth and based on Bible truth, this will also result in a misguided future in the nation, religion, church as well as in the world of education. The consequences of that mistake would have to be paid dearly in the future. Therefore it can be said that errors in understanding result in errors in practice. This book gives serious attention to this field by presenting Bible facts ranging from ethics, Christian education to the use of internet media among young people. Understanding the contents of this book will provide true insight on how to give attention and guidance to young people for a bright future

Abstrak

Gereja memberikan perhatian pada pendidikan anak dan diwujudkan dalam bentuk pembinaan kategorial anak, pra-remaja, remaja dan dewasa. Hal ini bertujuan agar anak bertumbuh dalam kerohanian yang baik dan benar dan lebih takut pada Tuhan daripada takut pada sesama maupun falsafah hidup dunia yang tidak sesuai dengan pengajaran Alkitab. Buku ini memberikan panduan yang praktis dan mudah dimengerti bagi siapa saja yang terlibat dalam pembinaan kaum muda baik di Gereja maupun komunitas-komunitas dengan basis kaum muda. Penulis Buku biasanya menulis dengan memakai banyak contoh kasus yang telah ada, kemudian menggali Alkitab yang sesuai dengan topik sedang dibahas (studi kasus biasanya sampai 5 kasus), kemudian memberikan pengajaran yang menjadi pokok perhatian penulis. Ada enam belas topik yang dipaparkan penulis dalam buku ini dimana semuanya sangat penting dalam pendidikan agama kristen untuk kategorial anak hingga dewasa. Buku ini cocok untuk pemimpin yang memberikan perhatian dan upayanya untuk membentuk anak menjadi pemimpin masa depan yang tangguh.


Keywords


pendidikan anak; masa muda

References


Bayu Prakoso, C., Arifianto, Y. A., & Suseno, A. (2020). LGBT dalam Perspektif Alkitab Sebagai Landasan Membentuk Paradigma Etika Kristen terhadap Pergaulan Orang Percaya. Jurnal Teologi (JUTEOLOG), 1(1), 1–14. https://doi.org/10.52489/juteolog.v1i1.8

Mi, B. T., Liang, X., & Zhang, S. Sen. (2018). A Survey on Social Internet of Things. Jisuanji Xuebao/Chinese Journal of Computers, 41(7), 1448–1475. https://doi.org/10.11897/SP.J.1016.2018.01448

Mulyaningsih, I. E. (2014). Pengaruh Interaksi Sosial Keluarga, Motivasi Belajar, dan Kemandirian Belajar terhadap Prestasi Belajar. Jurnal Pendidikan Dan Kebudayaan, 20(4), 441–451. https://doi.org/10.24832/jpnk.v20i4.156

Parapak, A. A. (2019). Masa Muda Masa Indah; Menghadapi Tantangan Bersama Tuhan. Scripture Union Indonesia.

Prihanto, A. (2018). Peran Proses Mentoring Pemimpin Kaum Muda Bagi Perkembangan Pelayanan Pemuda Di Gereja. Jaffray, 16(2), 175–196. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.25278/jj71.v16i2.258

Sinaga, L. (2021). Tinjauan Buku: PEDOMAN PELAYANAN KRISTEN. Visio Dei: Jurnal Teologi Kristen, 3(1), 153–158. https://doi.org/10.35909/visiodei.v3i1.180

Sinaga, L., Sarumaha, R., & Hutahaean, H. (2021). Kontribusi Pertumbuhan Rohani Terhadap Hasil Belajar. Jurnal Christian Humaiora (JCH), 5(1), 64–80. https://doi.org/10.46965/jch.v5i1.377

Siregar, N., Siregar, H., & Hutahaean, H. (2021). Application of the Picture and Picture Type of Cooperative Learning Model in Improving Student Learning Creativity. TP -Jurnal Teknologi Pendidikan, 23(1), 23–36. https://doi.org/10.21009/JTP2001.




DOI: https://doi.org/10.47530/edulead.v2i2.69

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2021 Hasahatan Hutahaean

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.